Accountantskantoor Timmer

Accountantskantoor Timmer bv in de krant!

HomeTimmer Nieuws en adviesAccountantskantoor Timmer bv in de krant!

Terug naar vorige

Doornspijker Accountantskantoor Timmer(t) aan de weg!
Doornspijk – Het pand van Accountantskantoor Timmer bv aan de Oude Kerkweg in Doornspijk heeft een nieuwe, frisse en zakelijke uitstraling gekregen. Volgens de eigenaren Brand Timmer en zijn zoon Remco Timmer werd de verbouwing mogelijk, omdat een medegebruiker verhuisde naar Elburg. Voor de negen medewerkers ontstond er meer ruimte.

Brand Timmer vertelt: “Ruim twintig jaar geleden ben ik gestart als kantoor voor het MKB. Dat is nog steeds onze corebusiness, maar langzamerhand vormde zich daar omheen een steeds grotere kring particulieren. Wij willen graag dicht bij onze klanten staan, waarvoor wij alle financiële en fiscale administraties verrichten. Hoewel we nog steeds heel veel papieren administraties verwerken, zien we wel dat de administratie steeds meer wordt geautomatiseerd. Daar zijn wij al heel ver mee. De digitale facturen, die een onderneming ontvangt, worden volledig automatisch in de boekhouding verwerkt. Dat geldt ook voor alle bankmutaties. In de ideale situatie, herkent dit intelligente systeem alle documenten en hoeft de ondernemer er niets meer mee te doen. Zo is er meer tijd om met de ondernemer te kijken naar de cijfers en hieruit conclusies te trekken. Hiermee kan een plan uitgezet worden voor de komende jaren. De advisering rondom de cijfers wordt steeds belangrijker en dat is met name waar ons kantoor sterk in is. Het gaat dus verder dan alleen de administratie. Wij zitten naast de ondernemer, die op de bestuurdersstoel zit en kijken en sturen als het ware mee. Waar wil de ondernemer heen en hoe staat het er over vijf of tien jaar voor? Daar geven wij advies over en dat wordt hoe langer hoe meer ons werk. Je bent dan meer met de ondernemer bezig dan met de onderneming. Ons kantoor is door de belastingdienst beoordeeld en goedgekeurd op de manier waarop wij de belastingaangiften samenstellen en wij zijn dan ook toegelaten tot Horizontaal Toezicht. De belastingdienst vertrouwt er dan op dat de aangifte goed is en vervolgens wordt de aangifte verwerkt, zoals het door ons is ingediend. De klant weet van te voren waaraan hij toe is. Dit is een zekerheid voor de klant en zorgt voor een hoop rust. In het verlengde van maatschappelijk verantwoord ondernemen willen wij als kantoor iets betekenen voor de wereld om ons heen: Betekenisvol Ondernemen. Dit jaar sparen wij voor de Stichting Veluwse Wens Ambulance. Voor iedere aangifte doneren wij een bedrag aan de stichting. Aan het eind van het jaar maken wij het bedrag bekend. Daarnaast krijgt iedere medewerker van ons kantoor een bedrag ter beschikking. Dit bedrag mag het personeelslid vrij schenken aan een zelfgekozen instelling.”

bron: Huis aan Huis Elburg, dinsdag 27 juni 2017 (http://www.huisaanhuiselburg.nl/nieuws/algemeen/191015/doornspijker-accountantskantoor-timmer-t-aan-de-weg#)