Accountantskantoor Timmer

Timmer Nieuws en advies

HomeTimmer Nieuws en advies

Aannemen van personeel

Groeit je bedrijf en wordt het tijd om personeel aan te nemen? Waar moet je dan allemaal rekening mee houden?

Lees verder

BTW – de belangrijkste zaken op een rij

Wanneer ben je als ondernemer BTW-plichtig? En waar moet je dan allemaal rekening mee houden?

Lees verder

Estate planning

Heeft u al eens nagedacht over het overhevelen van vermogen naar de volgende generatie? Wat kan er allemaal geregeld worden in een (levens)testament?

Lees verder

Milieuregelingen bestelauto’s

Veel ondernemers, zeker in de bouwbranche, rijden een bestelauto. Op milieugebied komen er de volgende jaren enkele nieuwe regels aan; welke precies?

Lees verder

Verlofregelingen

Met de zomervakantie voor de deur, zullen er veel mensen zijn die regulier verlof (vakantiedagen) opnemen. Maar welke vormen van verlof zijn er eigenlijk nog meer?

Lees verder

Fiscale Eenheid vennootschapsbelasting

Heeft u meerdere bv’s, dan kunt u wellicht gaan nadenken over een het vormen van een Fiscale Eenheid voor de vennootschapsbelasting. Wat houdt dit precies in en wat zijn de voor- en nadelen?

Lees verder

Bedrijfsoverdracht

Bedrijfsoverdracht, misschien wel de belangrijkste zakelijke deal uit uw leven. Waar moet u allemaal aan denken?

Lees verder

Auto zakelijk of privé

Deze maand kijken we naar de auto van de ondernemer. Wat zijn de verschillen tussen het privé en zakelijk behandelen van deze auto?

Lees verder

Schenken

Dit jaar willen we u graag wat verdiepende informatie verstrekken over diverse onderwerpen. Bent u benieuwd?

Lees verder

Eenmanszaak, vof of bv: wat is voor u de beste keuze?

Zoals in januari vermeld willen we u graag wat verdiepende informatie verstrekken over diverse onderwerpen. Bent u benieuwd?

Lees verder

De eigen woning: de belangrijkste informatie in één oogopslag

Vanaf 2024 willen we u graag wat verdiepende informatie verstrekken over diverse onderwerpen. Bent u benieuwd?

Lees verder

Personeelsmutaties

Na een periode van ruim 25 jaar nemen wij afscheid van Gert Berghorst. Gert heeft gedurende zijn lange carrière bij ons kantoor de verantwoordelijkheid gehad voor zowel de salarisadministratie als de interne automatisering.

Lees verder